View Single Post
  #20  
Old 22-03-2009, 14:14
matt8's Avatar
matt8 matt8 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 154
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Het is ook een 1500cc, maar die is regelrecht afgeleid van 'n 1600 blok wat in de Golf 1 werd gemonteerd vanaf zomer 1975 tot de zomer van 1977, toen heeft VW die blok met 100cc verkleind d.m.v. een kortere slag, (boring bleef hetzelfde) hiervoor werd alleen 'n andere krukas gemonteerd, voor de rest zijn deze 1500 cc's helemaal hetzelfde als die oude 1600 cc blokken.

Het getal 1,6 hebben dan ook dus alle deze 1,5L blokken vanaf 1977 gewoon op de cilinderkop, zullen ze wel bij VW om produktietechnische redenen maar zo hebben gelaten.

Mooie Jetta 1 in de basisuitvoering, en je nickname is cool


Eindelijk een antwoord op een vraag die ik al heel lang had!
ik dacht al dat ze met mijn golf 1 cabrio hadden lopen knoeien met de kop. maar het blijkt dus dat het gewoon origineel is? in de duitse papieren en aankoopbon staat ook dat het een 1500 is. maar nu dus duidelijkheid. is dus nooit mee geknoeid. heb ik alleen wel een vraagje. hoeveel pk's heeft zo'n 1500 blok nou echt? 70? 75? bij de rdw hebben ze er 69 van gemaakt maar is het dat ook? sorry voor de off-topic maar ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar.. even op internet gezocht, het zou dus een JB moeten zijn met 70 pk's?
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen..

Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones'
Engine: 1600 with 75 horses inside.
Reply With Quote