
30-03-2009, 20:29
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Feb 2009
Posts: 27
|
|
Ik dacht ik zal eerst eens peilen of er wat interesse voor is.
Hier alvast een paar nieuwe punten.
- Bij apk keuring hoeft er niet meer gecontroleerd te worden of de vooruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder zijn voorzien van onnodige voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld folie en het tinten van ruiten. Een voortuigeigenaar kan hiervoor wel door de polite worden bekeurd.
- Als de dimlichten gasontladingslampen (xenonverlichting) hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproeiinstallatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uit gaan tijdens overschakelen naar grootlicht.
- Draairichting op banden moet juist wezen.
- Op 1 as moet dezelfde maat banden gemonteerd zijn.
- Bij Apk mag er geen noodwiel/thuiskomer gemonteerd zijn.
- Alle koppelingen in de stuurinrichting moeten zichtbaar speling vrij zijn.
- Stuurbekrachtiger moet goed werken. Slangen van de bekrachtiging mogen geen wapening zichtbaar hebben. Stuurbekrachtiging mag geen ernstige zichtbare lekkage vertonen.
- Controle op goede werking en verlichting van de snelheidsmeter vervalt.
- De banden moeten de juiste bandspanning hebben, dit is de spanning die in de auto staat of die door een bandenfabrikant is voorgeschreven. Banden op 1 as moeten dezelfde spanning hebben.
Dit waren een paar punten.
|