View Single Post
Old 04-04-2009, 13:43
Sjoes 85
Guest

Default VW Classic Parts Center levert meer onderdelen dan je denkt

Na drie dagen op de Techno Classica gestaan te hebben (stand VW Original Golf 1 IG) ben ik weer wat wijzer geworden bij het Classic Parts Center.

Er zijn meer onderdelen leverbaar als wat ik gedacht had.
Zo was ik al een tijdje op zoek naar de rubber die aan de binnenkant van het hemeltje (schuifdak) zit. Deze is al jaren niet meer leverbaar bij VW en ook niet bij Classic Parts.
Wel hebben ze de grijze variant ervan! Dit wist ik niet en zal ook voor velen van jullie nieuw zijn, maar die grijze is er dus wel nog. Deze heb ik besteld, nu maar nadenken hoe ik die zwart ga krijgen (gedeelte wat aan binnenkant van auto zichtbaar is, is van PVC, dat is moeilijk te spuiten).
De kosten van deze rubber zijn nog geen €20,- p.s. incl BTW.

Tevens is de zwarte schuimrubber die om het schuifdak zit (die je van de buitenkant ziet) ook nog leverbaar, dit zal de komende 25 jaar niet veranderen is mij verteld. Er zijn namelijk nog ruim 5.700 stuks op voorraad (wel bij Classic Parts en duitse dealers, niet bij de Nederlandse VW dealer).
Deze kosten incl. BTW iets meer dan €48.

Zelf heb ik vorig jaar €75 betaald voor deze rubber, dat was achteraf gezien natuurlijk veel te veel. Ik wist echter niet dat VW Classic Parts ze nog levert.

Verdere goede nieuws: de stof voor de achterbank van de GTI wordt momenteel weer opnieuw gemaakt. Het betret de zwart-grijs gestreepte variant. deze zou €40,- gaan kosten per strekkende meter of per geheel zitvlakdeel per bank (weet niet meer precies was de eenheid was).
Verder komt er op korte termijn ook de rood-zwarte stof voor de achterbank beschikbaar. Het is dan de stof die over de gehele breedte van de bank gestikt kan worden (dus zwart - zitvlak in kleur - zwart - zitvlak in kleur - zwart).

Verder goed nieuws m.b.t. de claxondop van het spucknapf stuur:
Deze doppen kosten momenteel nog €49,- omdat Classic Parts deze destijds voor veel geld heeft opgekocht (restbestand).
Momenteel worden nieuwe doppen gemaakt (ik heb ze gezien), echter nog zonder het WOB-logo erin. dat komt er nog in en dan worden de doppen opnieuw geproduceerd. De kwaliteit is perfect, precies gelijk aan de originele.
Kosten van de nieuwe dop die binnenkort beschikbaar komt: tussen de €13 en €15,-
Dit was de originele prijs destijds bij VW en deze zal in de toekomst ook weer worden gehanteerd.

Conclusie:
Alle tussenhandelaren ten spijt adviseer ik jullie altijd eerst contact op te nemen met VW Classic Parts om te checken om onderdelen nog leverbaar zijn. Er is meer leverbaar dan je denkt en als het leverbaar is, is het tegen normale VW prijzen die destijds ook gehanteerd zijn (dat wil overigens niet zeggen dat het goedkoop is, maar ook zeker geen woekerprijzen).

Ook moet je er bedacht op zijn dat als iets niet leverbaar is bij de NL'se VW-dealer, het niet wil zeggen dat dit ook zo is bij de Duitse dealer, laat staan Classic Parts. Dat is namelijk afhankelijk van de importeur (die kiest zelf welke onderdelen vervallen en welke nog geleverd worden).
Reply With Quote