Quote:
Originally Posted by Marcski
Ach kom, zo kan iedereen wel wat verzinnen, van vuisnisman tot directeur tot vakkenvuller
|
zeker Marc maar als wij een week niet rijden , breekt er paniek uit
zie naar Frankrijk , en laats in Spanje.
Want weet iedereen wel wat een chauffeur nu eigenlijk verdiend per uur
Maar goed , we weten het wel , de chauffeur gaat wel weer
Bij de laaste CAO onderhadeling krijg je ook super veel steun van je collega's
als je ziet wat er op een vergadering af komt , waar ze hun Loon kunnen bepaalen , echt om te janken
De nieuwe cao onderhandeling is nu al weer bezig , en door de dingen die spelen bij Koopman ben ik nu kaderlid geworen bij het FNV
En als je ziet wat er gebeurd achter de schermen (iets wat niet in de wereld komt 'media') nou je broek zakt er van af , wat het nederlandse transport wereld verzint allemaal
@ richard mijn colega zijn zoon werk er nog steeds . jong vormbaar wijnig geld en uitzend kracht .....kan niet mooier
En wat Rommeke betreft
Sorry maar een opleiding volgen die door je werkgever betaald word
vind ik een slechte oplossing
En zeker als je weet dat de 48 uur er aan komt , en nu al zegt dat je dan " weg '' bent
Ik denk dat je dan gelijk wel een andere opleiding had moeten kiezen
want ff snel geld verdienen in 2 jaar zit er niet meer in
zeker als nieuw komer in loonschaal D 0 60% want dat mag
En zeker een transport werkgever zal dit gaan uitbuiten tot en met
Ik denk persoonlijk dat je gewoon je opleiding in de loods terug gaat verdienen . want het einde is nog niet in zicht ben ik bang
Zo zie je maar , sluit nooit een ''lening'' af met een werkgever
Ook dit speeld nu bij ons
Je kan je bij ons nu 190 uur laten uit betaalen
Normaal is dat 160 uur (40 uur per week = nu 160 in de periode) . dus elke maand 30 uur TVT lenen van de firma
Die je later kan terug verdienen als TVT (tijd voor tijd)
Dus in het ergste senario zou je naar 3 maand 90 uur in het krijt staan
stel deze crisis duurd en jaar , is dus 12 x 30 uur = 360 uur in het krijt
Nou verdien die maar eens terug voor 2011 ( jaar van de 48 uur )
en toch trappen er 170 man van de 253 chauffeurs in
erg goed na gedacht
