View Single Post
Old 15-04-2009, 19:59
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict

Default Distributieriem vervangen?

Ik had gisteren een kameraad van me mijn olie laten verversen, een nieuwe brandstof-filter en nieuwe remblokjes erop laten zetten. Hij bekeek de Golf ook verder op mankementen en hij zei dat hij mijn distributieriem ook niet al te best meer vond.

Hij liet het mij ook even zien en ik zag er een aantal droogtekrasjes op zitten. Nu weet ik niet in hoeverre het gevaarlijk wordt en wanneer hij precies aan vervanging toe is. Via de zoekfunctie vond ik dat ze meestal om de 120.000 vervangen worden, en mijn kilometerstand staat momenteel op 171.500. Je zou dus zeggen dat hij al een keer vervangen is en de volgende keer nog niet nodig is.

Nadeel is alleen dat ik niet weet wanneer de laatste keer is geweest dat die distributieriem vervangen is, omdat ik dat nergens kan terugvinden. Het gaat om een Golf 2 1.6 GL uit 1991.

Link naar foto: http://img208.imageshack.us/my.php?image=fotos0736.jpg (als ik de link tussen de IMG-tags zet, krijg ik een kruisje..)

Helaas is m'n digitale camera kapot en maakt mijn mobiel -zoals je ziet- erg onduidelijke foto's..
Reply With Quote