View Single Post
Old 18-04-2009, 19:11
Ruud_mk1's Avatar
Ruud_mk1 Ruud_mk1 is offline
VW Enthousiast

Default Ruud's low budget Golf mk1

Bij deze post ik hier mijn Golfje 1. Ben er nog lang niet klaar mee, maar zal er vast wat van laten zien. Deze golf van '83 heb ik in januari dit jaar opgehaald met als doel een mk1 op te bouwen die eigenlijk geen drol kost. Zo het nu lijkt gaat het aardig lukken, want in aankoop was ie niet duur en de lak kreeg ik met korting voor in totaal 55 euro.
Op kenteken is het een 1500, maar op de cilinderkop staat 1.6, weet niet of het een 1.5 of 1.6 is, misschien dat iemand hier het wel weet? Het motortje loopt in ieder geval erg mooi en is ook nog behoorlijk vlot. Ook is de auto helemaal hard, enige roest zijn de wielranden achter, die worden nog gelast. De auto wordt goedkoop opgebouwd, zo rol ik hem over ipv spuiten. De kleur is zijdeglans industrielak, Heineken-groen . Inmiddels zijn er al wat delen in de kleur en heb ik er een set Supersport veerpoten onder geschoven. Verder wordt de auto behoorlijk oldskool, komt nog een imperiaal op het dak en over de keuze van de wielen ed. ben ik nog niet helemaal uit. De golf is nog lang niet klaar en de foto's zijn niet super, kleur is anders in het echt, maar om vast een beetje beeld aan het verhaal te geven:

Achterkant is hier nog niet verlaagd.

Mooi chromen grilletje

Oldskool skai interieur met ori VW-kokosmatten (nog niet schoongemaakt)

En tevens nog een foto van de nieuwe crossauto, een golf3 van '94 met strontbumper

Meer van de Golf MK1 zal volgen