View Single Post
  #1  
Old 20-04-2009, 13:00
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,815
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default Polow 6N TDI (Project)

Toch maar een keer mijn Polo hier op het forum zetten.

Het is een 1997 (modeljaar 1998) Polo 6N 1900D (AEF) 64pk en geen koppel Toen ik hem gekocht had stond hij op een 240dkm. Dit is inmiddels bijna twee jaar geleden en nu hangt hij tegen de 3 ton aan.

Toen ik hem kocht van de vorige eigenaar was er het een en ander aan gesloopt. Er zaten cup spiegels op een sticker van “Atta”-turk op de tankklep, goudkleurig gespoten logo’s, remklauwen en remtrommels. Een mega grote armsteun. De achterste 3 ruiten gecoat. 6N2 achterlichten (dat vind ik wel leuk) Sierstrippen te lomp verwijderd, wielkasten slordig omgeslagen, alle sloten kapot. En ga zo maar door.



Hier had ik net de Weitec schroefset gemonteerd en alle ophangingsbussen, kogels, lagers, rem slijtdelen vervangen.



In de winter op winterbanden: Seral 13”met nieuwe Toyo Snowprox.

Het uiterlijk van mijn auto’s heeft mij nooit echt veel geëinteresseerd, zo lang de techniek maar goed is.
Toen de vraag van een kameraad kwam of hij een carbon dakhuid mocht gaan maken op de Polo heb ik het hem maar laten doen. Hij wou ze gaan verkopen en had een proef auto nodig. Hij heeft ongeveer een maand in de schuur gestaan en na een aantal proef sessies was de mal klaar en kon het dak gelamineerd worden.



De polyester mal om het model van het dak te kopiëren.



Close-up, het zag er wel gaaf uit het ruwe polyester op die donkere ondergrond.




Toen ik besloten had dat ik de benzine motor uit mijn type 43 1977 Audi 100 zou halen wist ik nog niet dat de motor van de Polo ook vrijwel gelijktijdig kapot zou lopen….



Toen stond hij in de rij om gerepareerd te worden. Toch maar blij dat er nog een Passat 35i B4 en een Volvo V70 D5 bij huis stonden om mee naar het werk te gaan.

Ik heb trouwens een setje 16” 7J Borbet velgen aangepast en zijdeglans laten poedercoaten. Paar nieuwe naafdopjes erop en daarom heen heeft Ben een paar 175/50-R16 Yokohama banden getrokken. Ik weet wel dat ik geen Yokohama’s weer wil. Bij droog weer is het leuk, maar niet super en als het regent kan je overal glijden. (misschien moet ik eens wat rustiger rijden) Gelukkig nog een setje van exact dezelfde banden gevonden als reserve of voor winterbanden.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote