View Single Post
  #3  
Old 20-04-2009, 13:29
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,815
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Helaas is de lol maar van korte duur geweest. Aangezien de internals van het blok allemaal nieuw (en aangepast) zijn heb ik hem eerst met een hele kleine turbo en lage brandstof hoeveelheid ingereden.

Toen ik na het inrijden dacht van kom de turbodruk mag wel iets omhoog toen was de koppeling al heel snel aan het slippen.
Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt bij Clutchnet, wat hij zou op de 175mm koppeling goed 300pk en tegen de 500Nm moeten kunnen hebben….
Goed ong. 1000 euro armer en een hele hoop werk extra.

Ik heb hem vervolgens maar weer zover terug geschroefd dat de koppeling het vermogen aan kan. Vorige week op de vermogens bank bij een kameraad geweest en hij piekt nu op 0,8bar bij 121pk en een goed 350Nm koppel.
Ik ben nu druk bezig met het zoeken naar een Touran 6-versnellingsbak en naar een adres om speciale aandrijfassen te laten maken. Dan kan het motorblok weer achterover ingebouwd worden. Downpipe compleet opnieuw maken en dan ook direct de intercooler aansluiten.

Ik rij er nu rustig mee, maar het is wel balen.






Eindelijk was mijn eigen dynamo weer klaar en kon hij terug gebouwd worden. Direct maar gecombineerd met het aanpassen van de toerenbegrenzing van de pomp.



Ook direct maar even gekeken toen de bumper eraf was of ik de volledig alu intercooler kwijt zou kunnen…. En ja het gaat passen.



Een paar kleine wijzigingen aan de bumper en het is pas. Alleen de mislampen gaan de container in. Die passen straks niet meer.










Ik had al een paar digitale meters ingebouwd. De bovenste is een gecombineerde meter. Inlaat lucht temperatuur en de EGT temperatuur.

De onderste is turbo druk gecombineerd met de oliedruk.

Nu alleen nog een extra maken, omdat ik ook graag de AFR uit wil lezen. Daarnaast ben ik bezig met een datalogger om nog meer gegevens uit te kunnen lezen voor als ik straks richting de 200+ pk ga.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote