26-04-2009, 12:01
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Vains
Laatst toen ik op keuring was heb ik dat gevraagd mbt de runninglights en hij zei dat hij niet wist waarom dat niet zou mogen... (ik had ze dus niet hoeven uit te trekken.
De verstralers hoeven niet te werken, als je gewoon de stekkers lostrekt zodat ze het beiden niet doen dan is dat geen probleem.
Een paar jaar terug heeft de keurmeester dat bij mijn corrado G60 ook gedaan, omdat het lichtbeeld van een verstraler niet goed was.
Als het lichtbeeld van de xenon goed is dan mag het wel nog zie volgende tekst:
Er wordt gespeculeerd dat er op alle auto's met xenon (officieel gasontladingslampen), dus ook auto's met aftermarket xenon, koplampsproeiers en een hoogteregeling aanwezig moeten zijn. Hierop hebben wij de concept-regeling APK, die via www.rdw.nl te bereiken is, nageslagen en hierin staat vermeld dat de aanvullende eisen slechts gelden voor auto's met een eerste toelating na 31-12-2006. Echter gaat het hier nog om een concept. De definitieve versie wordt pas op 1 mei a.s. gepubliceerd.
Met de inpro koplampen heb je normaalgesproken geen probleem op de keuring, zit immers duitse TUV goedkeuring op 
|
klopt allemaal,
*runninglights, of in het nederlands zijmarkeringslichten mogen aan de zijkant zitten en branden,
*als bij een lamp de draden niet aangesloten zijn, en het lampje is eruit, is het voor de rdw geen lamp meer, en hoeft ie het dus niet te doen, geldt natuurlijk alleen voor facultatieve verlichting(toegestane verlichting)
lichtbeeld wordt niet meer op gecontroleerd bij mistlampen(kan immers ook een grootlicht zijn)
*inpro(of welke andere lampen dan ook) lampen mogen, als het lichtbeeld maar goed is (en zeer waarschijnlijk zit hier zelfs ook nog wel E-keur in, dus getest en goedgekeurd voor de openbare weg)
*en bij xenon wordt inderdaad :
datum eerste toelating vanaf 31-12 2006: koplampreinigingsinstallatie verplicht
|