SOW...
Daar is tie weer!! Inmiddels al eindje gehobbiet. Ben maar eens begonnen met het gasklephuis. Vond zelf en na het zien van wat foto's van anderen dat er teveel aluminium aan de binnenzijde van dit geval zit. Dremel erbij en frezen maar, gaat prima, echt heel veel stelt het niet voor. Inmiddels is de inlaat wat groter, zoals je ziet kan dit nooit kwaad omdat het huis zelf stukkie groter is nog. Plus de lucht kan nu wat beter richting de kleine gasklep. Standaard zit (waar dat rode cirkeltje staat bij de 2e foto) nogal een hoekje in het huis. Helaas heb ik geen originele foto meer.
Verder ben ik vanavond begonnen met het schoon maken van de kop, eerst al het vet er maar eens af en alle tapeinden eruit, zitten alleen maar in de weg die krengen. Morgen zal ik een foto maken waar je kunt zien dat de poorten standaard kleiner zijn als de pakking, dat vraagt dus om de dremel
Laatste nieuws is dat ik toch een ander onderblok nodig heb, waarom?? Bij heb exemplaar wat ik nu heb zitten geen krukas lagerkappen meer. Aangezien deze gelijktijdig met het blok geboord worden, is overzetten dus geen optie. Gelukkig heeft MelG60 (Melchior) er nog 1tje voor me liggen die wel compleet is.

Op deze foto kun je zien dat in de rode cirkel gedremeld is, hier is dus een stukkie alu weg Op het lichte vlakje wat op de retourbuis zit (onderzijde foto) zit normaal een pen die de veer van de retourklep tegenhoud, die klep is niet meer nodig (is er ook al uit) dus is de pen er ook af. Alle overige uitstulpingen vaan er ook nog af en die worden tzt dicht gelast. Voor wie denkt, ik zie niks anders, dat klopt !! is dezelfde foto, alleen even aangegeven wat ik precies gedaan heb

Bewerkte inlaat

Kleine gasklep (ook wel vlinder genoemd) verwijderd, deze gaat plaats maken voor een andere

The ODB (old dirty basterd) vies.... BAH !!