View Single Post
  #72  
Old 08-05-2009, 23:02
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,077
Default

Lijkt misschien alsof er hier niet veel gebeurd, maar het tegendeel is waar... In de afgelopen dagen druk bezig geweest: achterlichtglas rechts vervangen ivm versmolten reflector (handig, zo'n reserve-Passat ), stuurhuishoes vervangen (k*tklus), volledige uitlaatlijn verwijderd en gaten dichtgelast mbv stukjes overzet-buis, rechter-ophanging van de achteras gelast (en dus achteras verwijderd, en weer teruggeplaatst), andere (verlaagde) achterveren gemonteerd, en tussen de werkzaamheden door nog even de brandstofleidingen lek "gemaakt" en op dit moment in progress om te vervangen... Daarnaast dachten we vandaag de linker-voorzijde af te kunnen maken, om zodoende aan alle APK-punten te kunnen voldoen.
Opmerking van de keurmeester was: gaatje in de balk linksvoor lassen, laswerk bij voorwielophanging. Dat laatste zagen wij als de 3 gaatjes die in de wielkast zichtbaar waren. En het gat in de balk was ook snel gelokaliseerd... Maar vervolgens bleek deze combinatie van gaatjes samen te vallen in een nog slechts uit ijzeroxide bestaande linkerlangsdrager (voor een belangrijk deel dan: ophanging van subframe linksvoor ) te gaan... En dus opeens nog weer een enorme k*tklus erbij. Erg balen! Maar ook wel weer goed dat we er nu pas achterkwamen, want hadden we dit vooraf gezien, dan waren we waarschijnlijk niet eens aan de auto begonnen...

Gelukkig hebben we de foto's nog:
Oh, ja, achterbalk en reservewielbak zijn ook nog gelast:


Toch uit het zicht (achter achterbumper):



Alternatieve brug (wel 3-dubbel gezekerd, hoor), en zoals u ziet is de achteras reeds gelost:



Met de groeten van uw linker-achterveer



Oud en "nieuw"/tijdelijk: wat een hoogteverschil?! Aanlopen achterbanden in de wielkasten wordt gevreesd . Vrees blijkt achteraf gelukkig ongegrond



Achteras-ophangpunt (=afkeurpunt). Duidelijk verroest/verrot, hoewel de as opgehangen wordt aan het punt áchter deze rotzooi (bak- en braadwerk van een vorige eigenaar), waardoor er qua sterkte/daadwerkelijke ophanging niets aan de hand was.



Reversed angle-achtige foto:



Scheur in stuurhuishoes (ja, inderdaad één hoes voor links en rechts, vervanging betekent volledige uitbouw van gehele stuurhuis door rechterwielkast ):



Naaktfoto van een stuurhuis 'zonder rubber' :



Mmmm, laswerk binnen 3 cm van brandstofleidingen? Liever niet... Dus ophanging losgehaald en poging gedaan opzij te buigen/binden. Resultaat :



Stuurhuis verwijderen betekent helaas ook demontage van een deel van het dash en de stuurkolom... Stuuras moet vervolgens naar binnen schuiven:





Brandstofleidingen (dan ook maar de retour vernieuwen), enigzins platgebogen om benodigde lengte te kunnen bepalen. Oplettende kijker ziet bij de rechter-variant een kleine onderbreking:



Lasmakker bezig bij as-ophangpunt:


Met tevreden eindresultaat :



Niet esthetisch, wel stevig en goed:



8 meter 8mm koperen leiding (Ã* € 82,70 ):



Gaatjes in wielkast alvast een beetje schoon (en groter) gemaakt:



Maar vanuit de motorruimte was er reden tot zorg, en dus noodzaak om verder te kijken:



En dus :


Ook hier al pruts-laswerk van een vorige eigenaar te zien:



Meer foto's heb ik niet gemaakt, al is er wel meer gedaan... We waren echter dermate on a roll dat de camera af en toe gewoon in het vergeethoekje lag... Vooral foto's gemaakt van demontage, tijdens montage wil je vooruit en vergeet je het gewoon om foto's te maken,
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote