View Single Post
Old 05-09-2004, 13:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Default Laten we het ook een projectje noemen...

Zo! Ik heb hem gister even snel gewassen op het werk en de motor eventjes afgespoten!

Twee week geleden hadden we (mijn ouders en ik) nog een Fiat Tipo als 2e auto (daarop hebben we de verrotte beige Golf 1 toen goed op ingeruild) verkocht, omdat we toch maar weer (logisch) een Golfje 2 wilden rijden.

Op het internet ben ik deze toen tegen gekomen! Het gaat om een Golf 2 uit 1988 met een 1.6 benzine motortje, 4 versnellingen, sportwieltjes en 255000 kilometer achter z`n kiesjes!

Hij was ingeruild en stond daarom voor weinig te koop en aangezien er nieuwe APK, nieuwe banden, uitlaat enz... op zaten, was de keus al vrij snel gemaakt...DIT moest em worden!

Na overschrijven heb ik hem naar huis toe gereden en vond hem lekker rijden. Geen irritante rammeltjes, geen slappe veren, gewoon lekker...en snel was hij ook nog! Op een gegeven moment heb ik hem ingetrapt en gaf de naald 180 aan!! (zal wel ietsie afwijken).. Maar een leuke auto!

Wat zijn de plannen:

Ik wil een nieuwe voor- en achterbumper hebben (dunne weer), deze zitten deuken in en de buitenbumper laat voor los van de binnenbalk.

Alle bijgespoten plekjes verwijderen met spoelthinner en netter maken

Andere Grill (wel dezelfde), voorplaat (zit een deuk in) en een GTI onderlip!

Misschien nog een keer stalen wielen van een Golf 2 GTI of Golf 3

Chroom sierstukkie voor om de uitlaat

Luxe kentekenplaten met VW garage kentekenplaathouders

Interieur strak maken (sommige delen zijn zilver geverfd)

Misschien een GTI interieur of GL interieur

Originele Volkswagen matten

etc, etc, etc

Oja.....en natuurlijk veel poetsen!! Heel veel poetsen

Het enige wat eraan mankeert is de blauwe rook die hij uitademt via de uitlaat als hij warm is... Maar da komt wel weer goed!!

(ps..hij wordt nog veel mooier hoor )
Reply With Quote