View Single Post
Old 05-09-2004, 22:37
Melvin Melvin is offline

Default motorprobleem....

oke het volgende en ik voel me echt kut: ik reed op de snelweg met mijn 1.6 EW carb motor, schakelde van 4 naar 5 en toen ik de koppeling intrapte daalde toerental meteen naar 0 (kortom: hij viel uit) hij stond inmiddels in ze 5 en ik liet koppeling opkomen en de motor deed het weer... gaf gas bij maar sindsdien stotterde de motor soms en kwam grijze rook uit de uitlaat (kap open dus kon ik zien ).... ik ging terug naar 4... ik schakelde maar snel zodat ie niet uit kon vallen en reed in 4 verder (nog steeds rook en soms stotterend) totdat er stoplichten kwamen waar ik eraf moest... en het was rood dus ik moest stil gaan staan... wat denk je: motor viel weer uit... alleen nu kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan midden op een kruispunt... heb hem het kruispunt over moeten duwen (schaam schaam) en daar langs de kant gezet... motorkap open, niks te zien, benzine kreeg ie, startmotor draaide rond, vonk kreeg ie volgens mij ook omdat ie op een gegeven moment na lang proberen toch aansloeg... toen heb ik er meteen gas opgegooid en met hoge toeren in ze 2 naar me vriendins huis gereden waar de auto nu op de oprit staat (en waar ik dit nu zit te typen)...

daar uitgestapt en de motor ging automatisch uit dus dat hoefde ik niet meer zelf te doen... daarna proberen te starten maar haalde niets uit... zelfde verhaal... ging op een gegeven moment wel aan maar ik moest hem aanhouden met het gaspedaal :S...

er komt trouwens bij het starten enzo ook rook uit mijn carb... door het luchtaanzuigkanaal wat dus koelvloeistof bij de benzine betekent, dat in combinatie met iets lager (onder minimum en vorige week nog bijgevuld) koelvloeistofniveau lijkt mij kapotte koppakking...

WIE HELPT MIJ? wat nu?
Reply With Quote