09-06-2009, 10:41
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Hallo Henk,
Ik zie in je topics dat je altijd in de weer bent met TDI VP-motoren aan de buitenkant, is het misschien een uitdaging voor jou om een TDI motor aan de binnenkant aan te pakken? Lijkt me best een toffe uitdaging voor je!
Ik weet dat L&S Cartec bijvoorbeeld ook een TDI snelle nokkenas hebben ( of MDR zoals ze op Ebay heten). IS kopbewerking enzo niet interessant?
Gewoon een ideetje hoor.... Of eventueel een aangepaste pomp etc?
|
Thanx.....
Klopt ik ben eerst vooral aan de buitenkant bezig voor een motorische opwaardering.
Zoals bij mijn vorige caddy heb ik nog wel wat andere veranderingen toegepast zoals:
-12mm plunjer
-Compressie verlaagd
-Sneller op maat gemaakte nokkenas
-Grotere aanzuigbuizen
-grotere intercooler
Ik doe niet alles in een keer ook omdat het dan financieel gelijk een grote uitgave is.
Maar als je verder wilt kun je idd nog meer en grotere veranderingen doen aan kopbewerking enz....
Er zijn jongens bij VVT die nu van een 1900cc bewerkt hebben naar 2090cc voor nog meer vermogen..
Ook rijden er een paar met een standaard 90pk blok die nu tussen 240pk en 250pk hebben
Eerst binnenkort rustig aan de eerste update beginnen en aankomende donderdag in een cordoba met een VNT22 rijden ivm rij-eigenschappen en kijken hoe de turbo opspoelt.....
|