View Single Post
  #7  
Old 23-06-2009, 07:07
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

het probleem is opgelost, zal de uitleg plakken van de persoon die het heeft opgelost:

de extra water temp. meter was afgetakt van de orginele water temp. sensor , en blijkbaar geeft de meter een extra weerstand aan de ECU waardoor dat ,

als de motor koud was geen probleem , eens die warm was ook niet ,want die krijgt steeds minder weerstand dus , moet die gaan minder inspuiten , en minder vooronsteken , dus so far so goed,
maar eens je de motor afzet en terug opzet ,dan meet die ineens een waarde dat onmenselijk is voor de ecu en dan denk die ola ,, zo veel weerstand ,, motor staat (vb -10graden ) en pats die spoot zo veel ineens in dat die gewoon onmiddelijk verzoop mede ook door de onsteking dat verandert wordt , op da moment ,
(nogthans al veel afgetakt , bij 16v en 8v maar niet bij G60 blijkbaar kan die er niet tegen...
Reply With Quote