View Single Post
Old 06-07-2009, 12:47
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic

Default homokineet kapot.

Hee mensen, ik heb een klein probleempje met mn golf 2 3drs '86 1.8 (GX-blok), mn homokineet aan de linkervoorzijde bij mn bak is aan puin. Acceleerde uit een rotonde en einde oefening. Geen aandrijving niks meer. Auto staat nu bij een maat van me in heerhugowaard. (gelukkig gebeurde het op 700 meter van zn huis, niettemin, klotestukje duwen. :P

Nou lijkt mij het makkelijker om een hele aandrijfas te vervangen dan alleen die homokineet, maar als iemand er een ander idee bij heeft, hoor het graag.

Zijn alle aandrijfsassen van mk2's hetzelfde eigenlijk? Of moet ik specifiek letten op 1.6 / 1.8 omdat dat onderblok anders is? En het is het 1e type, maakt dat nog verschil? (kreeg die indruk niet vanuit de haynes...)

Heeft er iemand tips waarop je moet letten bij het verwisselen van een aandrijfas? Die boutjes waarmee die vast zit zijn volgens de haynes " splined key" bouten, is dat niet gewoon 8 mm Allen Head?

Heb ik verder nog specifiek gereedschap nodig? En mocht iemand zich geroepen voelen een golfgenoot uit de nood te helpen: GRAAG! Zo handig ben ik er nou ook weer niet mee. Kratje bier behoort tot de vele mogelijkheden

alvast bedankt!