07-07-2009, 18:14
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
jep,,,mooi stuk werk maaaar,,,en das geen afkraken van jouw werk,,
idd je krijgt bumpsteer om dat de lijnen van stuurstang en draagarm verschillen ,,,,das dan een recept wat niet gaat werken zolang je in deze opzet het stuur huis op de zelfde plaats houd ...
|
al over nagedacht waar je pitmanarm heen gaat als je verlaagd? De lijn van stuurhuis naar stuurkogel is dan ook drastisch veranderd. Stuurhuis blijft altijd op dezelfde plek, de pitmanarm komt xxmm omhoog.
Een zwaar verlaagde polo heeft het probleem dat de spoorstang de carrosserie raakt, dus dat de pitmanarm veel te ver omhoog staat. Door de pitmanarm iets omlaag te plaatsen voorkom je dat de spoorstang de carrosserie gaat raken. De pitmanarm is van bovenaf gezien in precies dezelfde orientatie teruggeplaatst (vandaar de lasmal), afgezien van de hoogte zit de arm op dezelfde plek.
Daarbij heeft een polo ook nog eens een zwevend fusee; de stabi is een dragend element in de ophanging. Bij inveren/verlagen/uitveren verandert je caster/camber én de sporing.
Ik ben er niet zo bang voor dat ik een onrijdbare straatauto krijg. Ik wil er toch niet mee het circuit op. Dat het niet gaat werken is onzin, ik zal wel laten weten in hoeverre het rijdbaar of onrijdbaar is. 
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|