Thread: PatrickG40
View Single Post
Old 24-07-2009, 11:38
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast

Ja ja.. intussen al weer flink werk verricht. Het plan was om hem 2 weken geleden te verhogen, dus alles geregeld.. maar dan. Uit het niet startte hij niet meer, geprobeerd en geprobeerd wat maar te proberen viel. Niets hielp, uiteindelijk bleek hij telkens te verzuipen bij het omdraaien van de sleutel. De auto was dus na een paar pogingen TOTAAL verzopen.. En dan begint het verhaal... bougies eruit, schoonmaken, doorstarten, bougies erin en proberen maar. Een stuk of 4 keer geprobeerd en toen startte hij, op het moment dat we weg wilden rijden kwam er behoorlijk wat zwarte rook uit.. waarop we besloten de auto te laten staan en hem af te slepen.
Auto afgesleept en meteen richting garage waar we zouden gaan sleutelen.. Vrezen voor gaten in de uitlaat of katalysator was niet echt fijn.. Gelukkig was het euvel een kapotte koelvloeistofsensor. Dat probleem was opgelost.

Wat betreft het onderhoud van de vorige eigenaar, dat valt toch tegen.
De olie moet zeker 2 jaar niet meer vervangen zijn.. er zat geen originele maar een veel te grote oliefilter op, de handremkabel was door, de remschijven voren zijn krom, de koppelingskabel was door en niet origineel.
Al met al van die dingen waar je niet op rekende en die ik zeker niet verwachtte, nou ga ik niemand beschuldigen van slecht onderhouden, zeker niet.
Maar als ik er in rij wil ik gewoon dat hij netjes onderhouden is, dus alle euvels op de kromme schijven na zijn verholpen.

En gister was dan D-day, het verhogen.. Nou zullen veel mensen dat minder mooi en afschuwelijk vinden en en en en en en en.. Maar als ik vertel dat de katalysator geen één drempel of verhoging meer kan verdragen en dat mijn achterbanden aanlopen.. Dat moet je rationeel gewoon zeggen: omhoog. Jammer voor het uiterlijk maar er groeit geen geld op mijn rug om steeds alles nieuw te moeten kopen en maken. En los van het geld, het brengt een HELE hoop ergenissen met zich mee als je ergens overheen rijdt en je hoort vanalles schuren over de grond, geen pretje, echt niet.

De 2 veerpoten voren waren gangbaar en binnen 20 minuten hadden we dus zowel links- als rechtsvoor verhoogd. Helaas toen we linksachter belandden wilde hij niet meer.. een hele hoop wd40 op de draad gespoten en van alles geprobeerd maar niks wilde die bovenste ring loskrijgen...

De komende tijd nog eens proberen met iets ander materiaal en anders veerpoot eronderuit en ring splijten (als deze los te verkrijgen zijn)

tot zover de update, fotos volgen