Thread: Spoorstang 32B
View Single Post
Old 10-08-2009, 19:08
AJTreur AJTreur is offline
Forum Newbee

Default Spoorstang 32B

De keuring van mijn '83er 32B (1.6 benz) is langzamerhand uitgelopen in een drama...
Afgekeurd op de fuseekogels. Tja dat is altijd al een beetje een dibieus afkeurpunt, maar goed, ik ging akkoord dat dit gemaakt zou worden. Kreeg ik later te horen dat het niet helemaal goed was gegaan (de boel zou vast hebben gezeten met lock-tide) en dat er een spoorstang was doorgeslepen. Deze moest ook worden vervangen en was al besteld.
Al met al waren we al meer dan een week verder.
Eindelijk kon ik een weekend met de auto rijden, maar hij moest nog wel terug komen want er moest nog worden uitgelijnd en de APK moest nog worden afgemeld. Er was trouwens iets vreemds (aldus de garage) er zaten geen orignele spoorstangen onder. De stangen die onder de auto zaten waren maar aan 1 kant af te stellen. Nu waren beide spoorstangen weer af te stellen zo als het hoort.
500 meter rijden met de auto en het was al duidelijk dat er iets niet klopte . Ik kon eindeloos doordraaien naar rechts, maar de uitslag naar links is nog niet eens een hele slag.

Wie heeft er ervaring met de spoorstangen van een 32B?

Ik heb met de garage afgesproken dat we beide op zoek gaan naar de spoorstang die er wel onder hoort (eentje die niet is af te stellen dus...). Maar bij de dealer konden ze ons niet helpen (aldus de garagehouder). Weet iemand misschien toevallig het originele onderdeelnummer of heeft iemand nog zo'n stang liggen? Ik zou er erg mee geholpen zijn...
Zoals ik al tegen de garagehouder heb gezegd "De meeste auto's sturen toch net zover naar links als naar rechts".

Maar goed, de bewuste garagehouder is wel mijn buurman, dus ik houd hem graag te vriend.

Groetjes,
Albert Jan
Reply With Quote