Quote:
Originally Posted by martiepartie
Dit is net zo irritant, je roept dit nu al voor de 3e keer;
" Ik heb altijd lagere prijzen dan de rest, behalve als ik spullen te koop zet waar ik eigenlijk niet vanaf wil " ..
Zet het dan NIET te koop.. Net alsof zo'n drogreden je wel veroorloofd om hogere prijzen te vragen 
|
Als ik dus zeg dat iets niet weg hoeft, hoeft het ook echt niet weg. Het ligt me niet in de weg, en ik heb het nog nodig, alleen niet per direct. De prijs die ik vraag is de prijs die ik betaald heb, en het gaat me niet om winst te maken.
Het is alleen zo dat ik nu een KR in de Golf heb liggen, en een KR in het rek. Om met dat reserve blok te doen wat ik er mee wil doen, moet ik nog doorsparen, maar tegelijkertijd heb ik voor de Golf om deze rijdend te krijgen met het huidige blok, nog onderdelen nodig.
Als iemand dan dezelfde prijs ervoor wil geven die ik ervoor gegeven heb, mag het spul weg, en steek ik de centen in het rijdend maken van mijn auto. Wil niemand het ervoor geven, blijft het blok liggen tot ik er geld genoeg voor heb, en wacht de Golf nog maar een maandje langer voor de apk.
Ik maak dus geen ene cent winst op die spullen die "niet weg hoeven", in tegenstelling tot diegenen die auto's te koop zetten tegen eenveelvoud van het geld dat ze er zelf ingestoken hebben, puur omdat "ie niet weg hoeft".
Mijn prijzen blijven reëel, alleen niet zo laag als de prijzen die ik voor de onderdelen vraag die ik niet meer nodig heb.
Quote:
Originally Posted by martiepartie
50,- valt best mee voor een zeer net interieur  . Is alsnog de vraag of het ook echt zeer netjes is... Je zal maar een uitgeleefd interieur hebben, dan heb je voor 5 tientjes weer een frisse binnenkant.
|
De post is veranderd lieve schat, er stond eerst 100 euro, en nu is dat opeens, enkele minuten later, naar 50 euro gegooid.
Laat dus wederom HEEEEEL duidelijk zien dat mensen totaal geen benul hebben van wat ze voor de rotzooi moeten vragen, en maar met achterlijk hoge prijzen beginnen. Met een vraagprijs van 50 euro komt ie ook nog makkelijk aan zijn trekken, maar had iemand zijn eerste vraagprijs van 100 euro goed gevonden, had ie effe lekker snel winst gemaakt op 'n mede-forummer.
En dat is waar het nu al de hele tijd om gaat. Mijn GTI interieur gaat voor nop naar een ander forum-lid, puur omdat ie me een ritje bespaart voor een onderdeel dat ik wil. Een onderdeel dat ik op mijn beurt ook weer gratis krijg van een andere forummer.
Maar ach, als we net zo makkelijk 100 euro over de rug van een ander kunnen maken, waarom niet hè. En krijgen we het geld niet, flikkeren we de zooi gewoon over twee jaar in de kliko.