Quote:
Originally Posted by RubenD
Heel mooi, krijg je heel de kabelboom er bij. Goede koop dus?
Wat is de tellerstand? En is het echt een 16V teller?
|
Ja, alles zit er bij. De schakelaar voor de wissers en dus ook de MFA zit er bij, de andere schakelaar niet, maar die heb ik vast nog liggen. De tankvlotter, die schijnbaar anders is bij een Digifiz, zit er bij, evenals een aantal sensoren, die bij de digitale teller ook anders zijn, zo is me verteld.
De stand was, als de foto die me gestuurd is, klopt, 500 km, maar dit is de versie met het haasje, en dus te resetten indien nodig. Ik geef niet vaak veel geld uit aan onderdelen, maar als ik 't doe kijk ik wel eerst of ik er niet na een dag spijt van ga krijgen.
Het is in ieder geval wel de 16v tellerbak, dus tot 8k toeren. D'r moeten wat nieuwe lampjes in, maar die zijn gelijk aan die van een gewone tellerbak, waarvan ik er nog wel meer dan genoeg heb liggen.
Het enige dat me nu ontbreekt is het setje steunen voor de tellerbak, en het hendeltje voor de richtingaanwijzers. De MFA schakelaar is een dik model, dus ik ga even kijken hoe ik dat met de andere hendel ga regelen. Misschien dat ik het stokje van de dikke hendels kan overzetten op het binnenwerk van de dunne hendels, en dus niet aan de kabelboom hoef te klooien.
Die kabelboom heeft trouwens geen enkel kroonsteentje, op de twee aan 't uiteinde van de luidsprekerkabels na, of beschadiging / verknipte zooi. Ik heb één kabeltje gevonden dat niet helemaal fris meer is, en wat ik ga vervangen, op de goede manier, maar verder is de boom helemaal netjes.
Morgen maar effe kijken hoe ver ik kom. Heb zojuist de draadboom in de auto gelegd, en het nieuwe frisse tapijt er gelijk in gedaan dat ik van de week van de sloop gehaald heb, het oude was nogal gaar. De kabels onder het tapijt liggen zoals ze moeten, en de kabels naar de motor zijn doorgevoerd door 't schutbord. De boel aansluiten komt morgen als ik er de tijd voor heb, vind dat ik alleszins nog ben opgeschoten in die drie uurtjes die ik vandaag de tijd heb gehad.
Met het tapijt er uit had ik tevens de kans om even goed de twee slechte plekjes aan de carosserie te bekijken. Het vreemde er aan is, dat ze van binnen naar buiten gerot zijn, zo lijkt 't. De tectyl is nog intact, en mooi wit gelakt, maar de binnenkant van de auto is pleite. Het zijn maar twee heel kleine plekjes, dus ik hoef er niet direct aan te gaan lassen.
Om erger worden te voorkomen ga ik wel komende week even de roest wegwerken en het blanke metaal behandelen.
Als je weer wat hebt kunnen klussen krijg je wel weer echt zin d'r in merk ik. Je ziet telkens dat het weer wat dichter bij het einde komt.