17-08-2009, 16:26
|
Forum junkie
|
|
|
|
ja dit had ik ook nagevraagd bij de rdw en ze zijden dat het van 25 tot 75 euro koste voor diverse keuringen
het gaat mij niet om het goedkoop dieselen want daar heb ik mijn golf 3 diesel voor.
Het gaat mij vooral om de nm`s.
Ik zal een dat mailtje even hier op zetten:
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
-het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
-het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
De kosten voor een geluidstest bedragen ? 375,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
en deze is voor veranderen van automaat naar schakelbak:
Als een auto voorzien is van een automaat en hij gaat over naar een schakelbak dan moet u het kentekenbewijs laten aanpassen. Hiervoor stuurt u een brief naar de RDW, met daarin het verzoek om het kentekenbewijs te wijzigen. Samen met de brief moet u ook de aan te passen originele kentekendelen opsturen. Daarbij geldt het volgende:
Als het kentekenbewijs vr 1 juni 2004 is afgegeven, dan moet u het complete originele kentekenbewijs opsturen.
Is het kentekenbewijs op of na 1 juni 2004 afgegeven, dan stuurt u alleen het Voertuigbewijs (Deel IA) op.
Als het gewicht van uw voertuig door de omwisseling wijzigt, moet u altijd het complete originele kentekenbewijs opsturen. Voor vragen hierover belt u met de klantenservice van de RDW.