View Single Post
  #2  
Old 17-08-2009, 21:43
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Kijk effe bij mijn topics, daar staat ook zoiets in. Het gaat daar om een 16v blok, maar het principe is hetzelfde: van smallblock naar bigblock.

Wat motorsteunen aangaat hoef je enkel de voorste motorsteun te veranderen. Je hoeft het subframe niet over te zetten, enkel de steun, maar het is misschien wel makkelijker de steun met het hele frame om te bouwen.

Je aandrijfas-dikte gaat ook veranderen, zet dus je fusees mee over. Om de aandrijfassen los te krijgen heb je een 12-kant van 8mm nodig, ook hierover zijn al veel topics geweest.

Als je de remmen van de achteras wilt vervangen, kun je het beste (makkelijker) de hele as ombouwen. In totaal gaat het dan om 6 bouten aan de as, 2 aan de schokbrekers onderaan, en de remleidingen.

Als je naar een 1.8i gaat moet je effe rekening houden met de brandstofpomp die onder de auto hoort. Die moet je ook niet vergeten om te bouwen.

Dan, de tellerbak, kabelboom, computer (startmodule), etc... kleinspul.

Als je hulp nodig hebt moet je 't maar effe laten weten, Sittard-Stein is zo ver nog niet. Die dop voor de aandrijfassen kun je ook hier wel effe weghalen.

Tip voor het loshalen van de centrale moer op de aandrijfassen: doe dit VOORDAT je ook maar aan één ander ding begint. Laat je versnellingsbak gemonteerd, en laat je remmen werkend. Anders wordt het een drama die centrale moeren los te halen. Als ze achteraf gezien niet los moeten, schroef je ze gewoon weer vast, moesten ze toch los, en denk je er te laat aan, kun je alles weer terug gaan inbouwen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote