Thread: Alweer?
View Single Post
Old 19-08-2009, 19:41
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Arjan heeft die velgen van de aluminiumsmelter gered, zodat een liefhebber deze nog onder zijn VW kan monteren

Dat is idd. een tussenhandelaar, maar met specifieke liefhebberij. Een handelsonderneming ziet deze velgen als oude, aftandse velgen die alleen nog nuttig zijn om omgesmolten te worden en zou die 50,- never nooit niet in deze velgen gestopt hebben.

Van 50 naar 650 is wel erg overdreven, maar iedereen weet dat deze velgen meer dan de 50,- waard zijn. Dat hij dat er voor betaald heeft geen reet te maken met de marktwaarde van de velgen.

@Chris, je hebt een iets te rooskleurig beeld van de " VW-liefhebbers " en " VW-liefhebberij" . Jij denkt zeker ook nog steeds dat de poep van je vriendin naar rozenblaadjes ruikt??

Een wereldje van liefhebbers bestaat altijd uit kopers en verkopers, zonder die 2 zou je nooit meer aan aparte en zeldzame/retro/oldschool/unieke (of hoe je het ook wilt omschrijven) onderdelen kunnen komen. Waar verkocht wordt, wordt ook regelmatig winst gemaakt.
Ik zie echt niet in waarom winst maken inherent is aan het vernietigen van andermans hobby.

Winst maken, prima, maar doe dat dan op een normale manier!

D'r zitten hier mensen op het forum die dit niet doen:
1. Personen die zich aanmelden, zooi erkopen, en nooit meer terugkomen.
2. Mensen die constant spullen goedkoop inkopen, puur om ze de dag erna weer voor veel meer te verkopen.
3. Zogenoemde liefhebbers, die een auto verlagen waardoor de waarde ervan opeens met 2k euro omhoog gaat.

Deze drie vallen bij mij niet onder liefhebbers, maar puur onder handelaren, en dan maakt het echt geen ene drol uit hoe ik liefhebbers zou omschrijven, of wat bij mij precies onder die categorie valt. De Albert Heijn is ook geen non profit hulpverlenende instantie. Als die andere handelaren hier op het forum moeten betalen voor hun advertentie, moeten deze kwasten dat ook maar eens gaan doen lijkt me. Maarja, dan moeten ze eerst toegeven dat ze handelen, voortdurend winst maken, en enkel en alleen hier zitten om zooi te verkopen aan de eerste de beste simpele die er een smak geld voor op tafel legt.

En kom me nou niet aankakken met "het zijn maar vraagprijzen"! Want aan die vraagprijzen die echt achterlijk hoog zijn valt doorgaans nog maar weinig te doen, en doe je een bod wat jou reƫel lijkt krijg je een grote bek, en wordt binnen no-time verzocht het topic weer schoon te vegen.

Dat iemand een set velgen van de shredder of alu-smelter redt, prima, alle lof. Dat iemand die die velgen vervolgens niet hoeft ze niet voor een appel en een ei weg doet, ook logisch. Maar ga dan geen 50 euro velgen voor 600 euro te koop zetten. Had ie ze voor 150 of 200 euro te koop gezet, prima. Dan was het werk om die dingen op te halen en weer te verkopen ook zeker niet voor niks geweest, en had iemand anders er plezier aan gehad. Maar ga me nou niet met een stalen gezicht vertellen dat je 600 euro een nette en eerlijke prijs vindt voor die set hoepels. Als ik iemand zoiets zou flikken, en er zou iemand achter komen, durfde ik die persoon niet meer onder ogen te komen, laat staan dat ik groot op 't internet ga verkondigen dat ik in het verleden ook al mensen op dezelfde manier het geld uit de zak heb geplukt.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale