Quote:
Originally Posted by René
Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.
Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..
En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.
We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...
Ik hou het mooi bij m`n Dunlops 
|
Vervelende is alleen dat je zo'n vals gevoel van veiligheid krijgt hè.
Ik weet dat de Nankangs lekker plakken op droog wegdek, en een drama zijn bij nat wegdek, als je eens flink wil doorrijden. Wat doen we dan? Gassen als het droog en warm is, en kalm aan als het nat is.
Maar heb je ESP, ABS, ASR, C&A en een setje peperdure banden, dan kun je ongeacht het weer en de verkeersdrukte, volle kanne gas geven, want je stopt toch wel waar en wanneer je wilt.
Die dure merkbandjes zijn niet zo vreselijk veel beter dan die goedkopere banden. Waar inderdaad bij komt dat de Nankangs niet in de reseultaten terug komen. Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout.
Neemt wederom niet weg dat het gewoon ronduit slecht is dat een onderdeel aan de auto, dat zo belangrijk is, niet waar kan maken wat het belooft.
Wat ik trouwens weet van Nankang, is dat er vreselijk gespaard wordt op het gebied van geluidsproductie... en dat interesseert me werkelijk geen kloten.