Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Sinds wanneer zit er een houdbaarheidsdatum op banden?
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs! 
|
Wel eens in Duitsland banden gaan shoppen? Ben benieuwd of je daar dat oud-rubber ook tegenkomt.
Rubber wordt poreus en droog na verloop van tijd. Heb het op mijn eerste auto gehad. Die stond een paar jaar stil, op spikje splinter nieuwe bandjes. In de eerste twee weken dat ik de auto had waren de banden compleet kaal, en grip heb ik in die twee weken eigenlijk nooit gehad. Oud rubber is net zo link als slecht rubber of profielloos rubber.
Komt bij dat oude banden vaak ook minder ontwikkelingen hebben meegemaakt dan banden die afgelopen jaar pas op de markt zijn gekomen.
@Marioparty: Als je een kind overhoop rijdt dat ergens uit is komen rennen waar je niet van verwacht dat daar kinderen vandaan kunnen komen rennen, had je dus langzamer moeten rijden. Als je de situatie niet goed genoeg kunt overzien om zeker te zijn dat het veilig is om hard te rijden, rij je dus gewoon niet hard. Beetje Koos Spee geklets, want ik hou me er zelf ook niet altijd even braaf aan, maar IK bedien dan dat gaspedaal, en IK rij dat kind overhoop.
En die ouders gaan dan echt niet klagen over dat lelijke remspoor op hun kind, en waarom je niet een dure band met een mooi profiel had kunnen kiezen om hun kind mee overhoop te rijden.