Thread: DX cilinderkop
View Single Post
  #7  
Old 31-08-2009, 17:53
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Dus dat kan geen kwaad om het zo te doen?
Ik heb namelijk een Audi DS 1.8 66kW motor en ik kan voor een leuk prijsje aan een GTE (DZ) motor komen, welke nagenoeg gelijk is aan een DX. Ik ben van plan om alleen de kop te swappen, omdat het onderblok exact hetzelfde onderdeelnummer als mijn DS motor heeft. Dus het enige verschil is: K-Jetronic, andere cilinderkop, andere nokkenas en een andere ontstekingsverdeler. Ik wil alleen het k-jetronic gebeuren laten vervallen en mijn Weber op deze kop monteren.

Alleen zit ik dan nog met het volgende:

-Mijn motor moet 18 graden voorontsteking hebben en de DZ motor 6 graden. Heeft dit te maken met het feit dat het injectie is, of omdat de kleptiming anders is?

-Moet ik in mijn Weber grotere sproeiers monteren, omdat de kleptiming verandert?

Nokkenassen zijn als volgt:

Inlaat opent voor BDP: 1 graad (DZ 6 graden)
Inlaat sluit na ODP: 37 graden (DZ 49 graden)
Uitlaat opent voor ODP: 42 graden (DZ 45 graden)
Uitlaat sluit voor na BDP: 2 graden (DZ 8 graden)

Is het verantwoord om deze kop te monteren?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote