Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Amen; anders stonden we standaard wel met blokkerende banden stil. En dat over ABS; ga maar eens een noodstop wedstrijdje doen met een auto met abs tegenover een auto zonder abs; durf te wedden dat die met abs sneller stilstaat.
|
Die ga ik GRAAG met je aan!!!!!
ABS is gemaakt voor mensen die hun auto/motor NIET onder controle hebben, een schrikreactie en toch het voertuig onder controle kunnen houden..
Elk voertuig remt het hardst net VOOR de ABS, of het blokkeren van de wielen!!
En ja, ik heb al vaker rijvaardigheidstrainingen en anti-slip cursussen gedaan...
in NL, en in D op de ADAC oefenbanen. Met Auto, en Motor(Duc748).
Ook in real-life meer als voldoende ervaring met uitwijken/noodstops...
Ben niet altijd even netjes in 't verkeer (geweest), binnen stadsgrenzen zul je je rijstijl toch aan moeten passen, nat of droog weer, nangkangs of niet!!
Moet dan wel toegeven dat Pirelli voor de motoren ook bagger banden maakte(had ze kaal in 3/3,5dkm), maar op me MK-II rijd ik met Dunlop SP9000 (op de G60) en Bridgestone Potenza (op de 1300), maar zoals al eerder gezegd: als ze die pionnen door jouw kind zouden vervangen BEN IK BLIJ DAT IK OP DUNLOPS RIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En zoals gesteld wordt in het laatste deel van het filmpje, als zulke banden dan zo "gevaarlijk" zijn, zouden ze verboden moeten worden!! En tel er maar op dat dit in D ook nog wel gebeurd!!
Maarja, dit is MIJN menig!! Ieder1 is vrij om z'n eigen mening te hebben, maar denk wel dat ALS je 'n kind schept op de laatste 10mtr van je remweg met Nankangs, je jezelf wel gaat afvragen of je niet beter met Dunlops HAD moeten rijden en je jezelf die ELLENDE bespaard had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar zoals ook al eerder gezegd, dit is een eindeloze discussie, en dit is hoe IK er over denk!
Mvg Nol