
01-09-2009, 16:01
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
ABS heeft niks met een remweg te maken, maar met het bestuurbaar houden van de auto. Enig idee waarom ze ABS zo noemen?
Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.
|
Beetje late reactie, maar toch vond ik het nodig;
Als je geen verstand van zaken hebt, hou je dan aub stil of stel je iets minder arrogant op
Ik zou zeggen; zoek eens op dynamische en statische wrijving. De dynamische wrijvingscoefficient is lager dan de statische. Als een band slipt (blokkerende wielen) heb je minder grip dan wanneer deze net niet slipt (wanneer je het meeste grip hebt).
vandaar ook het Anti Blokkeer Systeem, wat er voor zorgt dat je zo hard kunt trappen, maar de wielen nooit blokkeren en je dus de meeste grip hebt. 99% van de mensen reageert in noodsituaties niet logisch, maar vanuit instinct (vol op de rem trappen).
De discussie dwaalt weer heerlijk af, omdat het punt dat men graag wil maken niet helemaal gemaakt kan worden 
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|