Quote:
Originally Posted by joostvw
ik heb dus net een boete op de mat gehad omdat ik in de buurt van hamburg 135km/u reed waar ik 100 mocht.
met correctie eraf word dat 130.
er staat alleen nergens op wat dit gaat kosten  .
heeft iemand een indicatie van wat dit ongeveer kan zijn 100/200/300???
en er zit wel een formulier bij dat ik in moet vullen met de vraag: geef je toe dat je dit hebt gedaan ja/nee, omdat:
kan ik hier onderuit komen met een stom smoesje van: mijn auto kan niet zo hard ofzo?
ik heb namelijk wel eens gehoord dat ze dat soort dingen dan laten zitten omdat het duurder is aan administratie om het wel te regelen.
maar ja er word zoveel gezegt he.
er zit trouwens echt een foto bij van mij in mn golfje en een closup van mijn hoofd met bril op  en een close up van mn kenteken (je kan volksforum net niet lezen  )
maar die ga ik dus wel ff inlijsten denk ik.
als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
Joost
|
Het zit zo (geloof me na 5 jaar in duitsland werken heb ik enige ervaring ermee

),
met een smoes kom je er iig niet onderuit, je kunt hem wel op bijv je broer afschuiven
Je omdat je meer als ik geloof 20 km te snel gereden bent heb je nu een brief erbij gekregen waarbij je moet bevestigen dat jij de bestuurder was op dat moment.
Als je dat doet krijg je een tijd later een brief thuis met het boete geld. voor 30 km te snel zou dat 80 euro zijn met admin kosten ed van ongeveer 23 euro zou je op rond de 100 euro komen.
Ook krijg je dan 3 Punten in flensburg.
Dat is op zich nog geen ramp want bij 18 punten krijg je een rijverbod in Duitsland.
Bij geen verdere overtredingen waar je punten krijgt zijn deze naar 2 jaar weer weg.
Vanaf 14 Punten moet je binnen 5 jaar een scholing volgen anders krijg je dan al een rijverbod.
Nu kun je 2 dingen doen:
1. Is netjes beantwoorden en doen wat hier boven staat.
2. Alle brieven wie je de komende tijd krijgt volkomen negeren ook de aangetekende brieven niet aannemen en zorgen dat je niet thuis bent.
als je dat gelukt is over een maand of 4 daar opbellen naar het nummer wat rechtsboven op je brief staat bij het KT nummer (altijd bij de hand hebben

)
en zeggen dat je de brief net hebt gekregen.
Dan zal je te horen krijgen dat het verjaard is en je niks hebt of krijgt.
Maar op het moment dat iemand een aangetekende brief aan neemt ben je de LUL en moet je alsnog betalen.
Zorg alleen wel dat je in de tussentijd niet aangehouden word in duitsland..
Mij is optie nummer 2 1x gelukt toen heb ik 56 km te snel gereden
de 2e keer dat ik het zelfde probeerde met 40 km te snel is het niet gelukt
en moest ik alsnog betalen.
Op het moment dat je meer als 40 km te snel rijd krijg je ook 3 ounten maar ook gelijk een rijverbod van 1 maand erbij wie wij als buitenlanders voor ik geloof 110 euro kunnen afkopen. heb ik toen ook gedaan.
Dus wat je ook doet in duitsland het is allemaal goed zorg ervoor dat je onder die 40 km grens blijft anders word het gekker..
Ik heb ondertussen 11 punten dus kom een beetje in de gevarenzone
iig veel Succes ermee.
Twan