Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik zou al mijn GFT in de restafvalbak donderen als ik bij jou in de buurt zou wonen.
|
Que?

D'r zijn nu kosten aan het GFT afval verbonden, maar die zijn geloof ik nog wat lager dan die van het restafval. Overal moet je nu voor betalen, behalve voor papier en metaal (en de kerstboom met kerstmis).
En als je dan eens gepakt wordt wanneer je het duurdere restafval bij het goedkopere GFT flikkert, krijg je de mileupolitie op je dak, en die zijn nog erger dan die andere petten.
Quote:
Ik heb de folder van de gemeente daarnet 3x doorgelezen en kon nergens vinden dat je keihard afgestraft word als je al het plastic wel gewoon bij het restafval gooit...
|
Plastic is hier gratis, dus je zou gek zijn als je plastic bij het gewone afval zou gooien en ervoor ging betalen. Al is dat plastic nog geen halve kilo elke maand.
Quote:
Dus waarom zou je, je druk maken totdat ze je een fatsoenlijke 4e prullenbak aanbieden (damn de 4e alweer, na de chemobox).
|
Ik vraag me af wat de productie van al die plastic bakken en tonnen met de ozonlaag doet. Nja, milieu is niet zo belangrijk, dan redt het nog wel een generatie.
Quote:
Maar om even terug te komen op het uitstoot verhaal. Dat gaat in de praktijk echt niet lukken...
|
Zodra er ook maar een euro meer in de staatskas komt dan er uit gaat door de invoering van die hele regeling, is het voor Den Haag al gelukt.

Het milieu wordt telkens als reden genoemd om weer iets te belasten, beboeten of verbieden, maar uiteindelijk wordt het milieu er nooit beter op.
Het enige goede dat ik de laatste tijd van onze regering heb gehoord is dat ze de BANKEN willen gaan belasten met een soort verzekeringspolis. Voor wanneer ze de volgende keer weer de boel verkloten en bij de regering op de stoep gaan staan in geval van een krisis, om daar het handje open te houden.
Of die regeling er komt, geen idee. Of het waarschijnlijk is dat in geval van een volgende krisis de belastingbetaler de centen mag ophoesten, om de banken weer uit de stront te trekken, ik denk het van yes!
Benieuwd wat morgen centen opleve... ehm, slecht is voor het milieu...