Thread: motorruimtes
View Single Post
  #14  
Old 05-10-2004, 19:32
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by René
Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!!

Ik weet op 2 een antwoord:

- Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd.

- De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.)

- De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.



klein foutje over je vacuumverhaal ,vacuum"vervroeging" werkt dus vervroegend bij stationair toerental als je gasklep dicht is.zodra de gasklep open gaat valt je vacuum weg.
de rest van de timing wordt geregeld door eventueel aanwezige gewichtjes met veren in de verdeler.die de timing aan de hand van je toerental regelt.
Reply With Quote