Hallo,
Ben vrij nieuw hier op het forum (kijk al wel een tijd rond hier). Heb zelf een Golf1 GTI Marsrood en daar ben ik volop mee bezig. Het plan is om deze winter flink in de auto om te klussen en zorgen dat ie volgend jaar weer mooi rond rijd als het weer mooi word
Op het moment zit er een 1.8 GTI 8v motor in`uit een `89 Cabrio, maar ik wil van het winter een KR16v inbouwen en deze flink kietelen. Op mijn planning staat; andere nokkenassen / spaghetti spruitstuk icm groep a uitlaatsysteem en misschien nog dubbele webers. Webers lijken me wel vreselijk vet, maar het verbruik is niet erg aangenaam voor zover ik gehoord heb (iemand precieze gegevens over verbruik ?) Iemand misschien nog andere goede ideeen wat betreft het tunen van de motor ? (Turbo is me nog een beetje teveel werk/kosten :P) De huidige 8v motor is ook al stevig gekieteld met o.a. andere nokkenas / powerrohr / k&n inlegfilter / spaghetti spruitstuk / groep a uitlaat. Heb zelf uitlaatsysteem gemonteerd de rest was al gedaan. Dit rijd erg leuk, maar heb nu tijdelijk 13 inch velgjes eronder met 155/165 80 banden dus het bochtenwerk durf ik niet echt aan
Wat er verder nog op de planning staat:
- Remmerij aanpassen voor nieuwe krachtbron
- Kuipstoelen icm 4 punts gordels (iemand goede suggesties ?)
- Misschien nog een rolkooi (iemand goed adres ?)
- Steffan BCW 8/9J met Toyo`s
- Weitec/KW Schroefset
- Rechtervoorscherm uitdeuken+spuiten