View Single Post
  #38  
Old 02-11-2009, 21:04
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Je gaat al fout met het gebruiken van blank staal.
hier heb je caroserie plaat voor,
genaamt: zincor of metalco.
Deze ziet er al grijs uit en is dus behandeld.
Dan heb je ook nog verf die er speciaal voor is,
dat je het materiaal kunt spuiten voordat je het gaat lassen.
de verf brand nagenoeg niet weg en het heeft geen uitwerking op je las.
(met betrekking tot het spetteren)
okee de las is natuurlijk dan nog blank,
maar daar kun je meestal wel met verf komen .
al moet je het slangetje van de tektiel op een verf bus gebruiken.

gr ruud


Idd, het is al heel belangrijk het te lassen materiaal al goed te behandelen als je er nog bij kan. Met bijvoorbeel een zinkspray (ben ik persoonlijk niet zo fan van vanwege de hechting op de plaat achteraf) koperspray of een inoxspray. (deze zorgen ook dat het niet zo heel erg spettert tijdens het lassen).
Ik gebruik zelf ook wel eens cf primer (heeft volgens mij ook een las certificaat alleen een beetje uitkijken met de lasdamp)
Als er met koper "gelast" word geeft dit zelfs samen met de zink op de plaat een soort legering die de binnenzijde van de las/plaat beschermt tegen corrosie.

Nadit behandelen met een holle ruimte beschermer, desnoods een gaatje boren en een dopje erin, als je er anders niet bij kan.

Als er natuurlijk al roest zit is dit heel moeilijk te behandelen, deze ellende is moeilijk te stoppen. Je hebt wel eens middeltjes als noverox of fertan maar dit is meer uitstel van executie, Ik heb liever alle roest maar weg.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote