View Single Post
Old 02-11-2009, 21:22
peerke tdi's Avatar
peerke tdi peerke tdi is offline
VW Enthousiast

Even voor de mensen die het niet snappen , en er dus duidelijk geen verstand van hebben : De “voorste” binnen bak waar de bestuurder en bijrijder stoelen staan is los gespoten omdat dit geen zicht werk is i.v.m. de vloerbedekking.

Dan de sponningen: Ten eerste zijn deze los gespoten omdat dit WEL zicht werk is en ik er dus geen stof in wil hebben van het NIET zichtwerk. En ten tweede worden de sponningen nog los gespoten omdat ook van de lossen delen de binnenkanten eerst gespoten worden. Om vervolgens alles op en aan de auto te hangen en zo in EEN keer de gehele buitenkant te lakken zonder kleur of structuurverschil te hebben.

Dit lijkt allemaal heel erg omslachtig maar dit is dé manier om een mooie lak afwerking te krijgen. Zoals meestal is het dus het meeste werk voor het mooiste resultaat.

En natuurlijk Mondy en Mk1diesel word het achter paneel nog mooi strak gemaakt + het staat allemaal in de Epoxy zoals bij de foto’s vermeld staat !

En Willemsgti: ik werk als volgt, alle laswerken zijn gedaan voor de auto werd ontlakt, waarna hij in de KTL terug kwam (het punt waar ik ben begonnen hier). Daarna is alles in de epoxy primer gegaan, en nu dus strak maken en kitten. En op de buiten panelen word daarna nog een laag epoxy gespoten daarna grondlak en daarna word alles met het mooie blauw afgelakt

Ik hoop dat jullie nu wat wijzer zijn geworden
Groete Peter!
Reply With Quote