oliekoeler en injectie zat idd nooit op 'n 1500 motor, als de motor dat heeft is 't of een 1600 (motorcode EG) of zelfs een 1800 (motorcode DX) dat zijn beide blokken die ook in de Golf 1 GTI zaten (1800 DX vanaf 8/82).
De cabrio had in 't begin (dat was inderdaad in 1979) oftewel een 1500 carburateurblok (motorcode JB) of de 1600 injectiemotor, dus van de GTI.
W.b.t. 1400 cc in de papieren, komt de auto oorspronkelijk uit Duitsland? Dit zit nl zo, de 1500 "JB" carburatiemotor heeft exact 1457cc, in de duitse papieren staat vaak i.p.v. die inhoud maar 1439cc, dit heeft iets te maken met 't belastingstelsel daar dat 't naar beneden wordt afgerond. Als de auto dan wordt ingevoerd zou 't misschien kunnen dat de rdw van die 1439cc (wat al sowieso niet klopt), zelf's afrond naar 1400cc, dat vermoeden heb ik dat is gebeurd.
Maar als die cilinderinhoud van 1400cc in de papieren staat, dan moet de originele motor van de cabrio een 1500cc zijn geweest, waar iemand dus naderhand een injectiemotor (1600 of 1800) in heeft gebouwd.
Als je niet weet welk injectieblok er in je auto ligt (EG of DX) en ook niet weet waar je die code kunt vinden moet je even
hier kijken.