View Single Post
  #20  
Old 12-11-2009, 20:01
KustomCharged KustomCharged is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 86
Default

De adjuster is het "regelblok"wat in het midden van je as zit en waarmee je hem omhoog en omlaag kunt stellen. als je hier de bouten uithaalt en je hebt verlaagde spindles dan MOET je kever op grond liggen. is dit niet het geval dan zitten je schokbrekers er nog tussen die te lang zijn, of hij staat nog op de krik.

het torsiepakket word in het midden "vastgehouden" door je adjusters, als je een hele smalle as gaat bouwen kan je dit gewoon gebruiken omdat het zo kort en stijf word dat het bijna al een starre as word. (dit kan alleen als je het blok er wel in laat zitten) haal je de adjuster er helemaal tussen uit of ga je niet zo smal dan word het een slappe hap als hij in het midden niet ondersteund word. ben je er nog? :-)

het torsie pakket van een oude as heeft een vierkant profiel, en van een jonge as heeft dit een "muizentrappetje" als je voor star gaat moet je dus staven laten maken als op boven getoonde foto.

een stalen buis kan je proberen maar ik heb er geen goede ervaring mee, zowiezo moet je heeeeeeeel goed recht kunnen boren, gaten zitten contra, of je moet hem al inspannen op de een of andere manier, en gewoon staal tordeerde bij ons een beetje, wat resulteerde in een scheef hangende auto.

ik zou zeggen; zet m op
Reply With Quote