
12-11-2009, 23:58
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
|
|
Quote:
Originally Posted by Gijs
Een IC is voornamelijk voor een betere vulling van de cilinders. Doordat de lucht in de IC afgekoeld wordt door rijwind, gaat er meer lucht in de cilinders (de dichtheid van de lucht neemt af, dus past er meer lucht in dezelfde ruimt). Hierdoor "moet" er meer diesel ingespoten worden, waardoor je automatisch meer vermogen krijgt (grotere knal, in dummy taal  )
|
Dit klopt, maar doordat je drukverlies hebt door het plaatsen van een intercooler met de bijbehorende pijpen blijft je vermogen ongeveer hetzelfde. Als je de turbodruk verhoogt merk je zeer zeker een verschil 
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
|