
13-11-2009, 23:08
|
 |
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
|
|
Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
De orginele waterpomp en een elektrische erbij gebruiken zou ik niet doen!
In de cross ook vaak zat gezien dat dat niet gaat werken en bij postma motorsport wordt dit ook zeer afgeraden. Gaat elkaar ten allen tijden tegenwerken immers je orginele waterpomp is toerental afhankelijk en de elektrische niet. Wij lossen het op de volgende manier op, schoepen van je orginele waterpomp verwijderen en dan de elektrische pomp monteren. Ben je overal klaar mee nooit meer geen koelingsproblemen. (wel een goede webasto pomp nemen  Of mischien van een golf 4 heb ik een keer gehoord?)
|
ik was wel vanplan om ze samen te laten werken.
hoofdzakelijk had ik het bedacht voor een snelleren stroming bij lagere toeren.
mijn diesel motor begint origineel namelijk pas bij 3000 toeren echt vermogen te leveren tot een 5500 toeren max.
en ik wil dit straks rond de 1500 toeren hebben tot 4500 max i.c.m een vnt turbo.
maarja met 1500 toeren draaid de pomp nog niet zo hard.
en de elektrische pomp wilde ik dan ook hebben voor een naloop zodat het koelvloeistof nog even blijft circuleren wanneer de motor uit staat.
|