17-10-2004, 09:40
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by AZRAIL
denk denk denk! dan wel weer een hogere top, en de ander zegt weer van niet. ik wil overtuigende realistische cijfers zien die aangeven wat de tandwielverhoudingen zijn. waar kan ik die vinden? of heeft iemand die toevallig voor mij. het is niet dat ik niemand geloof, alleen elke keer word er weer wat anders geroepen.
|
Kijk het is vrij simpel: De verhoudingen van een bak worden over het algemeen zo gekozen dat de maximale snelheid word gehaald als ong het maximale vermogen word geleverd...
Zoals je kunt lezen in een eerder bericht word bij een EV motor 112 pk geleverd bij 5500 rpm. Daar hoort dan de theoretische top bij van ong 190 km/hr
Ga je nu langere overbrengingsverhouding nemen (een dieselbak bv) dan zal de motor minder toeren maken in elke versnelling, Nou zul je denken ja leuk dan ga ik 190 met minder toeren, maar dat is natuurlijk niet waar, want de motor levert dan nog niet zijn maximale vermogen (er van uitgaande dat je in dezelfde versnelling rijdt als eerst)
Misschien heb je gelezen dat ik zelf al aanhaalde dat ik met die dieselbak mijn top nu zowat haal in de 4e versnelling. In z,n 5 gaat ie amper harder, want ik heb niet meer vermogen.
Om dus die lange versnellingen te benutten heb je dus MEER vermogen nodig.
Kortom met langere versnellingen ga je misschien ietsepietsie harder, maar zeker geen 40 km zoals jij wenst
|