View Single Post
  #33  
Old 22-11-2009, 00:29
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by ben zine
Omdat het gaatje aan de kant van de voorruit geboord moet worden is het zo te zien ondoenlijk om het slot er netjes uit te halen zolang de behuizing nog in de auto zit.


Het is een kleine moeite het hele huisje er af te halen, dus je zou gek zijn als je het niet deed.

Als je er zo'n adapter voor een dikke stuurnaaf op hebt zitten wordt dat een ander verhaal, want dan zou die er eerst af moeten.

Komende week ga ik het slot effe in de auto zetten, heb nu met twee sloten geoefend die ik had liggen. Dus dan weet ik of je er ook bijkomt zonder het hele huis te demonteren. Om het huis er af te krijgen, hoef je eigenlijk alleen maar die borgring van de naaf af te halen, die de veer tegenhoudt. Beetje moeilijk uit te leggen, maar als je het voor je ziet is het duidelijk.


Quote:
Originally Posted by ben zine
dremel / tandartsboor ??


Met de dremel zou het denk ik wel het makkelijkste gaan, gezien het aantal rpm. Maar ik had het juiste kopje niet meer, ooit eens kwijt geraakt, dus heb het met de gewone boormachine en een klein boortje gedaan. Eerst met een klein metaalboortje een putje maken, en dan met een kleine houtboor uitboren.
Ik had eerst geprobeerd met de metaalboor er doorheen te gaan, maar zodra ik een putje gemaakt had kwam ik geen mm meer verder. Daarna met de houtboor geprobeerd en ik was er in een seconde of 5 doorheen.

Het volgende slot heb ik meteen met de houtboor geprobeerd, maar dat lukte ook totaal niet. Eerst weer een putje gemaakt met de metaalboor, en daarna met de houtboor verder. Minuutje werk per slot aan boren, en nog een minuutje om de cilinder er uit te halen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote