
28-11-2009, 19:34
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
|
|
Bij mijn 32b is iets soortgelijks gebeurt in het verleden. Van 1600 benzine naar 1600 diesel. Nu heb ik er een turbodiesel ingebouwd.
Motorsteunen zijn allemaal hetzelfde, Dynamo hangt bij diesels onder het uitlaatspruitstuk, bij benzinemotoren zit ie waarschijnlijk altijd aan de andere kant naast de kop, ongeveer op de plaats waar bij diesels de brandstofpomp zit.
De dynamosteun van de diesel zit samen met de voorste motorsteun aan het onderblok geschroefd.
Hopelijk heb je wel de beschikking over een (diesel)5-bak, ivm toerental. De primaire as is iig wel hetzelfde.
Of het uitlaatspruitstuk van zo'n 1800 gelijk is, weet ik niet.
Je komt uiteraard nog te zitten met het voorgloeisysteem. (relais, zekering etc...)
En aan het schutbord moet een brandstoffilter-steun gemonteerd worden.
Hopelijk ben ik niks vergeten, alvast succes gewenst met de ombouw. Het projectje kan vast wel uit, want je gaat zowieso goedkoper rijden!
|