vandaag 2 oorzaken gevonden waarom er nog niet zoveel pit in zat;
a.de basisinstelling van de ontsteking stond te laat,
b.de vacuumklep in het luchtfilter zat vastgeroest,zodat de aangezogen lucht voor 80% bij het (hete) uitlaatspruitstuk wegkwam.
heb de basisinstelling een haartje vroeger gezet als ori. en zelf een soort van "coldair-intake" gefabriekt,zuigt aan achter de koplamp.de nokkenas komt trouwens uit een AEE-blok.
fotootje;(ik weet het het is een vette bende,maar m'n opa zei altijd;'goed gereedschap moet je vet houden'
vanavond een sprintje getrokken tegen m'n ex-cabby(1.6carb,72pk),ondanks dat ik met dit weer wielspin in 1 en 2 heb kwam ik in z'n 3 om hem heen vliegen.
ik schat het vermogen zelf op een ruime 65pk,maar de grootste winst zit IMO in het koppel.