
04-12-2009, 11:24
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
ABD inlaat is iig volledig anders dan de NZ inlaat. ABD = monopoint, is gelijk aan de AAV (1.3 monopoint) systemen.
NZ = multipoint.
Zo te horen kan het haast geen groot probleem zijn, als er wel een puls vanaf de ECU komt, maar niet bij de injectoren. Klinkt als een uitdaging om dat voor weinig weer in orde te krijgen!
Contactspray is altijd slim, trek alle stekkers 1 voor 1 los en spuit deze in met contactspray. Verdrijft in ieder geval het meeste vocht, indien er echt corrosie op de contactbanen zit moet je er even met een schuurpapiertje/borsteltje over gaan.
Een NZ is ook erg gevoelig voor slechte massapunten, controleer de massakabels op breuken/aanslag etc. Inwendig kan er in de ECU vanalles misgaan als deze geen goede massa-aansluiting heeft.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|