
04-12-2009, 22:27
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
|
|
Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
ik denk dat je met 239mm remschijven en 4-pots remklauwen meer remkracht hebt dan met 280mm schijven en een 1-zuiger remklauw als de Girling 54....
Eventueel als je de girling 54 remklauw vervangt door een girling 60 remklauw met 2-zuigers dat het dan weer wel kan.
Eventueel zou je ter vergelijk eens het oppervlak in totaal van de zuigers bij elke remklauw eens op moeten rekenen, dan heb je een reeel vergelijk.
Het verschil in diameter van de schijf heeft vooral te maken met het grotere oppervlak om hitte af te geven.
maw ik ging dus voor de 239 geventileerde schijven geboord en gegroefd in combi met 4-pots klauwen...
|
ik denk inderdaad dat je met een 239 mm den 4pots klauwen wel meer remvermogen hebt als met de girling klauw daar ben ik het wel mee eens.
maar het zit um natuurlijk ook in de portomonee.
maar dan los van de remmen, hoe ga ik al die pk`s op het asvalt krijgen op 13inch???
ok, de optie toyo r888 245-45-13 is er, maar is dat genoeg?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!
---=WEBER INSIDE=---
http://nightshift.hipstreet.nl/
Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
|
|