20-12-2009, 18:03
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by henkiehenk
Restauratie, andere motor, 3 jaar hard bezig en eindresultaat waar je blij mee bent.
Nieuwe RDW regels en achteraf denk je zou je het niet anders gedaan hebben...
Mijn dilemma;
Mijn situatie is dat ik drie jaar geleden een motor gekocht heb, opgebouwd en ingebouwd. Ik heb de sloopauto in kwestie gezien en weet van wie de auto was. Daarnaast nog twee motoren in de schuur staan waarbij ik niet weet welke kenteken hierbij hoort. Wist toen niet dat je nu het kenteken nodig had.
Mijn vraag;
Kan je zomaar een kenteken opgeven van een (sloop)auto met de juiste motorcode van je ingebouwde motor? Hier kan toch ook een andere motor ingelegd zijn?
Klein probleempje aangezien je op de RDW site kan lezen dat:
Inschakelen van de politie bij twijfel over identiteit
Het beleid van de RDW is er op gericht om fraude met voertuigen en documenten tegen te gaan. Daarom schakelt de RDW bij twijfel over de identiteit altijd de politie in. Dit kan tot gevolg hebben dat de politie naar aanleiding van een keuring bij de RDW een verdacht voertuig in beslag neemt en er een strafrechtelijk onderzoek volgt.
Als de politie na onderzoek geen identiteit van een voertuig kan vaststellen, kan de RDW (nog) geen kenteken afgeven. Als u bij de keuring kentekendocumenten overlegt, waarvan tijdens het onderzoek blijkt dat deze niet bij het voertuig behoren, ontwaardt de RDW deze documenten door een stempel en wijst de (kenteken) aanvraag af.
|
volgens mij geldt dat aantonen van alleen bij nieuwere auto's ivm omkatten en diefstal enzo. Oudere auto's en hun motoren zijn minder critisch. Ik heb daar even met een keurmeester over gepraat. Ik had het PON document er wel bij maar dat hoefde ze niet eens in te zien.....
|