sinds een paar dagen heb ik wat problemen met me auto
het gaat om een 1300i (motorcode NZ) uit '89
laatste tijd start hij heel slecht (vaak op 3 cilinders ook), wanneer ik dan een paar keer opnieuw start (na 3x ongeveer) loopt hij wel goed.
ook loopt hij stationair zeer slecht !! (tot BIJNA uitvals toe), hij slaat dus nog niet af, maar schommelend tussen de 500 en 200 toeren is niet echt lekker. als ik gas bij geef (tot 1000 toeren) als ik stil sta gaat het wel, maar als ik (als hij staat te sputteren) een flinke dot gas geef slaat hij af (dan verzuipt hij dus), maar met subtiel zeer weinig gas geven komt ie er bovenop. laat ik gas los zakt hij weer in.......
dit is sinds vorige week ineens, wat kan dit zijn. en hij doet het volgens mij alleen wanneer de auto het uit komt, want vanmorge deed hij dit dus (slecht starten en tijdens stationair draaien inzakken) maar toen ik net naar huis reed toen starte hij perfect en loop ook netjes stationair. (dus het is niet altijd maar net wanneer hem het uitkomt

)
wie heeft raad wat het kan zijn.
ik heb bougies vervangen, rotor en verdeelkap (2 maanden geleden, toen dit probleem nog niet was) is het een afstelprobleem of wat anders?????
alvast bedankt grtz Tijs