Thread
:
Groene golf mk1 ITB 1.8 16v
View Single Post
#
4
23-12-2009, 11:06
henkiehenk
VW Enthousiast
Uiteindelijk was het voor de laatste keer alle delen nog een keer schuren en alles bij langs gaan. Alles werd hierna afgeplakt. Dit is zorgvuldig gedaan zodat er niet een nevelrandje onstaat tijdens/na het spuiten.
Uiteraard wilde ik de golf zo dicht mogelijk bij het origineel maar toch met een eigen draai er aan zodat het nog mooier werd.
Steenslag coating wordt origineel er wel opgespoten maar na het schuren is dit er ook weer snel vanaf. Ik heb ervoor gekozen om deze coating toch aan te laten brengen.
Nadat de coating opgedroogd was kon je het resultaat mooi zien en voelen.
De verf werd gemengd en daarna werdt de auto ontvet (dit gebeurd al heel vaak maar dit was de laatste keer)
Nu werd voor de laatste keer de auto afgestofd voordat hij definitief gespoten zou worden.
De auto was afgestofd en helemaal ontvet, nu zou hij helemaal gespoten worden. Helaas, kon ik niet in de spuitcabine staan dus heb foto's vanuit het raam gemaakt.
De lhasa-groene verf werd in 3 lagen op de auto gespoten waarna de blanke lak met 2 lagen werd gespoten.
De auto werd nu op 65 graden "gebakken". Dit werd gedaan om het proces te versnellen.
We mochten heel sneaky even naar binnen om even een foto te maken.
Even een foto door het raam!
Toen mocht alle afplaktape eraf. Er was geen randje(van spuitnevel) te bekennen. Wel waren er een paar lopers. Deze worden deze week eruit gepoetst.
henkiehenk
View Public Profile
Send a private message to henkiehenk
Find all posts by henkiehenk
Add henkiehenk to Your Buddy List