24-12-2009, 01:04
|
 |
Forum Newbee
|
|
|
|
Naar de keuring in Venlo geweest en afkeur.
Hij keek naar de motorcode en zei "dit is geen VW motor het oude nummer is afgeslepen en er is een nieuw nummer, met de hand, ingeslagen met een centerpons. En ik vind het geluid van de uitlaat ook te hard".
Schrijft ie het nummer op en gaat dit ff checken. Na 10 minuten komt ie terug en zegt dat het echt een probleem is. Nu gaan we samen naar het nummer kijken en kom ik erachter dat hij een cijfer verkeerd heeft opgeschreven. Ik geef dit aan en zijn reactie was dat het toch niets uit maakt want het nummer is er zelf ingeslagen.
Nou daar sta je dan met je golfje 1 cabrio met G60 blok. Je kan gewoon zien dat het nummer niet is afgeslepen (de freesgroeven zitten er gewoon in) en of het nummer met de hand is ingeslagen, is ook niet echt te zien. Zo zien ze er allemaal uit. Maar nu kan ik gaan bewijzen dat het blok niet is gestolen.
Thuis aangekomen probeer je toch vanalles om te kunnen bewijzen dat het blok niet is gestolen. Via de vorige eigenaar de aankoopnota kunnen achterhalen. Foto's gemaakt van de motorcode en verstuurd. Een aantal PG blokken bekeken hoe dat de motorcode is ingeslagen, zelfs een foto van een forumlid ontvangen met een voorbeeld van de motorcode. Alles duid erop dat mijn motorcode zo hoort te zijn.
Al met al alweer een maand verder en na een paar keer aandringen om alles af te ronden krijg ik de reactie dat het motornummer op de foto's is niet origineel door de fabrikant ingeslagen.
Hierdoor is de identiteit van het blok niet vast te stellen, en kan deze niet gebruikt worden voor de motorwijziging.
Daar sta je dan.... Ik vraag me af of het mogelijk is om een soort second opinion uit te laten voeren.
|