Thread: 83' Golf I GTI
View Single Post
Old 26-12-2009, 16:36
Kevin1988's Avatar
Kevin1988 Kevin1988 is offline
Forum regular

Thumbs up 83' Golf I GTI

Hierbij mijn project

Heb deze auto vorig jaar december gekocht heel veel problemen mee gehad
motorisch..

Accu om de haverklap leeg.. Naar VW garage gebracht 2weken later telefoon
kabelboom is een drama kun je beter zelf mee aan de gang gaan als je beetje verstand van electrisch hebt (heb voor elektromonteur geleerd dus had er wel beetje sjoefel van) nou golf meegenomen rekening van 200 euro betaald aan uren (geen steek verder)

dit was er met de kabelboom aan de hand:
Kabelboom deels verknipt door de vorige eigenaar en gewoon los laten hangen heb bijna 20 meter aan overtollige kabels eruit gehaald
en de orginele kabelboom klaargemaakt en aangesloten.. En nog steeds problemen met stroom toen bleek dat de 3 tellertjes in middenconsole verkeerd was aangesloten.. Goed aangesloten en accu liep niet meer leeg.

Gelukkig (dacht ik)

Na een weekje of twee sloeg de auto steeds af niet meer starten en soms starte hij wel.. Beetje logisch nagedacht Hopelijk massa dus alle massa punten schoongemaakt met de dremel alles weer aangesloten en dan maar rijden en afwachten en ja hoor dat was het weer probleem opgelost.

En toen kwam het volgende probleem..

auto loopt koud goed stationair eenmaal warm liept ie nog ma 3 a 400 toeren (viel mij nog mee dat ie niet uitviel) nou hier heb ik geen verstand van auto maar naar de garage gebracht 5 weken later telefoon (heb nog 2e auto dus heb geen haast met de golf ) ma dus telefoon :'sorry dat ik je dit moet mededelen maar wij hebben gezocht en drukmetingen uitgevoerd en wij kunnen het probleem niet vinden dus zeg maar wanneer je de golf op wilt halen.. Dacht bij mezelf ja hoor dat kan er ook nog wel bij.. Zegt die man kosten 615 euro aan werkuren... dacht die is gek maja kan er toch nix tegen beginnen dus gewoon maar betalen..

Dan maar andere garage die veel met oude autos doet daar heengebracht
verhaal uitgelegt met vorige garage dat ik dat niet meer van plan was zo veel geld kwijt en nix verder.. Ja zegt hij dat is ook geen doen nou ik zal mijn best doen... 2 dagen later telefoon kevin de injectoren zijn versleten
1 is nog goed 2 helemaal versleten en 1 krom? ik zeg nou bestel maar nieuwe dan.. zijn nog moeilijk te krijgen ook nog heeft hij een setje uit belgiƫ gevonden nieuw 3 weken geduurt voordat ze binnen waren en 1 weekje nadat ze binnen waren kon ik de auto ophalen ik erheen bleek dat hij er nieuwe bougies in gezet had want er zaten 3 verschillende in ik dacht bij mezelf word steeds mooier met deze auto maja betaald en de auto meegenomen de hele middag lekker getoerd en wat reed de golf lekker super..

Motorisch loopt hij nu eindelijk weer goed ondertussen dat de golf van garage naar garage ging heb ik nog wat optische spullen aangeschaft..

Koplampen met kruis
Gril met chrome lijsten
gti logo voor in de gril
chrome deurklinken
chrome spiegels
orgineel spatbord (oude was rot nieuwe moet nog gespoten worden)
orginele achterlichten rood gespoten(nu weer geschuurt en opnieuw gespoten fotos volgen nog)
demper van powersprint
middenpijp van powersprint
blauwe kentekenplaten
zonnedak gekocht en laten spuiten (zonnedak zat er los in en was afgeplakt door de vorige eigenaar )
raamrubbers met chromelijsten rondom (moet er nog in)
recaro stoelen (moeten nog worden aangepast en bekleed worden)
nog wel wat dingen wat ik vergeten ben

Hieronder de fotos van toen ik de auto kocht:

Fotos hoe de golf er deze zomer bijstond

Mk1 meet assen

Vw speed summer edition

diegene die deze foto hierboven heeft gemaakt bedankt he!!

Inmiddels heb ik 2 weken geleden de smoor velgen verkocht staat de golf op stielies en heb ik andere velgen gekocht:

BBS RS001 15 inch 7j rondom met banden

velgen opgehaald uit Doetinchem (is wel stukkie rijden vanaf hier)
direct bij automat in coevorden de banden eraf laten halen
banden laten liggen waren toch versleten en direct door naar
Stroeve Motorsport in hardenberg velgen daar heen gebracht
vorige week ff heen geweest en de randen gedemonteerd wat een
pokkewerk met die loctite ertussen
Ik had er ook geen draaidoppen en wafels bij de velgen dus die via ebay gekocht splinternieuw allemaal direct maar emblemen erbij.
dit spul afgelopen woensdag binnen gekregen dus ff naar stroeve gebracht
zodat de harten binnenrand draaidoppen en wafels ontlakt kunnen worden
(Dit word namelijk allemaal hoogglans verdicht) nieuwe randen moeten nog besteld worden maar moet eerst in januari even naar stroeve om velgen even te passen om te kijken hoe brede raden als ik moet hebben..
hier is het wachten nu op dus binnenkort weer update

Zal vanavond nog even update doen over wat ik nog met de auto wil doen..

Veel Leesplezier

gegroet Kevin
Reply With Quote